Sunday, October 24, 2010

Bisakah ku terus hadapi perasaan ini??

Bisakah anda lalui hidup ini dengan gembira dan tenang seandainya anda menyayangi dan mencintai seseorang yang sememangnya tidak mungkin bisa menjadi milikmu seumur hidup ini? bagaimanakah anda hadapi perasaan ini dan apa yang harus anda lakukan untuk memujuk hati mu??

ADRY (bukan nama sebenar): Saya sayang ko,..

Noy(Bukan Nama sebenar) :Macam mana dengan Zee (bukan nama ssebenar) ?

Adry: Tolonglah.. Jangan buat masalah..

Noy: Yalah... Saya tahu, kita tidak mungkin akan bersama... Namun, saya mencintai ko dan menyayangi ko lebih dari segalanya... kau pun tahu itu kan? biarlah saya terus menyayangi dan mencintai ko selamanya... cuma.. lupakanlah saja saya, kerana saya tidak dapat menerima penderitaan bila melihat ko bermesra dengan dia.. saya cemburu dan sakit hati.. tapi apa yang boleh saya lakukan??

ADRY: Jangan macam tu..

Noy: Jadi, ko mau sa buat apa? biar terus sakit hati macam ni?

ADRY: Saya tidak mau kehilangan ko. Sa sayang ko.. Ko lah yang banyak bagi sa dorongan untuk hidup....

Noy: Tapi, ko sudah ada dia.. dia akan jaga ko, sayangi ko dan hidup bersama ko selamanya..

Adry: Ko lebih penting dalam hidup sa.. sa mau terus sayang ko juga...

Noy: Jangan!! saya tidak dapat terima ini semua... (Menangis) biarlah sa mengalah saja.. lepaskanlah saya.. Please..

Adry: Tidak Noy.. saya sayang ko.... saya mau ko ada dekat saya selalu..

Noy tidak dapat buat apapa.. dia dalam dilema.. kerana dia sangat mencintai dan menyayangi Adry... fikirannya buntu.. Noy takut kehilangan Adry, tapi dia tahu Adry bukan miliknya.. Noy rasa dirinya bodoh, tapi dia tidak mampu melawan perasaan sayangnya kepada Adry..

Seringkali melihat Adry dengan kekasihnya, Noy akan senyum, tapi dalam hatinya, hanya Tuhan yang tahu.. hanya Tuhan yang mengerti... hatinya bagai diguris dan hancur...
Setiap malam Noy ditemani air mata.. kerana di dalam hatinya hanya ada Adry dan tidak dapat melupakannya..

3 comments:

  1. dui nah...kasi siap ni cerita. yg happy ending punya...he he he. Apa2 pun hope everything will be fine sama ada betul atau tidak ni cerita:)

    ReplyDelete
  2. NAD: ko sendiri mntafsir k...
    MAG: cerita ni kisah benar ni Mag.. tapi tu lah hakikatnya... tuhan saja yang tahu...

    ReplyDelete